onsdag 25 augusti 2010

MVC-besök idag v.25+0

Idag har jag varit hos farmor och farfar och hämtat kassarna med Novas bebiskläder. Finns en hel del att gå igenom om man säger så! Hoppas det finns lite som lillebror kan ha. Men det såg väldigt rosa och lulligt ut-haha!
Efter det besöket drog jag vidare till Hultsfred mot MVC. Möttes av alltid trevliga lab-Margareta som tog prover och vikt. Sen in till min BM som kollade bebis. Allt var perfekt idag och min BM konstaterade att han låg snett upp med huvudet neråt och benen,precis som jag trodde, uppåt min högra sida. So far so good! Hjärtat dunkade på ordentligt med 147slag och hon tyckte sen att hon kunde försöka lyssna med en trätratt också för att träna så det fick hon. :-)

Nova åkte för första gången idag skoltaxi till skolan och hon var såå exalterad på morgonen så hon fullkomligt studsade ut till taxi-susanne! Hon kom hem för ett tag sedan och har alltså gått en riktig skoldag för att imorgon åka iväg med sin pappa till Spanien sådär över en långweekend. Lyllos unge!

4 kommentarer:

  1. grattis till vecka 26 idag hehe jag gick in i vecka 24 idag :-)
    Tänkte på att hälsa alla från mig 2 barns mamma84 jag finns i liv haha men kommer inte in på familjeliv.
    min blogg är mamma84.bloggplatsen.se

    saknar er alla ..
    Juste fick Tillväxtul tid 30/11

    SvaraRadera
  2. Hur menar du med att du vet? Om jag får fråga :)

    Vi får se hur det går, som tur bara 10 veckor kvar tills hon ska ut så en tidig födsel gör nog inget.

    //Ewa

    SvaraRadera
  3. Aha, låter som att det e vanligt med missar. Förstår inte att dom inte lyssnar på människor när man kommer och söker vård. Fragmin vet jag e sprutor(eftersom jag tar dom) men den på t, som jag alltid glömmer bort namnet på, sprutor eller tablett? Hur många sprutor tar du, dagligen?

    Har aldrig mött någon som varit gravid med blodproppar så det e intressant :) Förlåt för många frågor :)

    //Ewa

    SvaraRadera
  4. Trodde inte man fick äta dom som gravid!?

    Jag vet inte hur länge jag ska ta sprutor men det märks väl :)

    //Ewa

    SvaraRadera