onsdag 25 mars 2015

Bm besök idag v.28+4

Idag var det dags för nytt besök för v.29. Det togs hb (113),  glukos (5,1) och urin (neg). Btr 120/80👍 (kanon för att vara mig, brukar ligga under 100 i systoliskt) mätte magen som var 29 i sf-mått och hjärtslagen var svåra att hitta men låg på ca.148. 💜👶
Vi pratade om mitt ultraljud jag gjorde förra veckan..  Vilken ju visade att moderkakan fortfarande är föreliggande och kanske även fastväxt i livmodern.  Har ett nytt ul inbokat på måndag för att kolla detta.
Är inte orolig för snittet i sig utan mer ifall jag skulle komma i värkarbete och riskera en störtblödning och jag som bor 13mil från förlossningen. 😱 Skulle uppskatta att få en snitt-tid längre ifrån bf-dagen än de vanliga i v.38+5 för att undvika detta. Jag tar ju dessutom blodförtunnande sprutor dagligen pga propprisk som ju skyndar på blödningar så just detta gör mig orolig..  😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar