måndag 26 april 2010

v.8+0 idag! :-)

VECKA NIO!




Grattis! Nu är embryot ett foster, vilket betyder "en liten." Livmodern expanderar för att ge plats åt sin gäst, som nu är ungefär 1,6 centimeter lång - ett litet hallon. Det sker många förändringar denna vecka – den lilla svansen som embryot hade är borta och alla organ, muskler och nerver börjar fungera. Händerna böjs nu vid vristen och fötterna börjar förlora sin simhud. Ögonlock börjar formas.

Din kroppsform förändras också ioch med graviditeten. Dina bröst kan ha växt så att du behöver en större BH som ger bättre stöd än dina vanliga och ditt midjemått kan ha expandrat såpass att du måste packa undan favoritjeansen till nästa år.


Äntligen en ny vecka! Märker att olika sidor räknar ut olika veckodagar för mig. Jag anser ju då att jag varje måndag går in i en ny vecka. Så tickern ovanför visar en dag för mkt. Idag är det alltså v.9 (v.8+0)! Nytt VUL blir om exakt 3veckor-hoppas bebis lever då! Hade lite beiga flytningar två tillfällen förra veckor som skrämde skiten ur mig! Usch alltså-det går ju inte vara nöjd ens efter att sett hjärtat slå för bara 1vecka sen.


1 kommentar:

  1. Ja jag vet, man oroar sig hela tiden. Gör nupp imorgon och är sååå nervös!
    Tror du ska ändra ngn inställning ang dina kommentarer, man kan inte skriva in sin egen adress. Tror du ska ha inställningen på "alla" kan kommentera, eller nåt. Kram!

    SvaraRadera