tisdag 31 maj 2011

barnmat

igår var jag duktig och stod och gjorde 6portioner fiskrätt. Bestod av kokt torsk-morot-vitpeppar-citronpeppar blandat med kokt potatis och gröna ärtor. Blev en härlig grön "sörja" när man blandade ut det med fisk-kokvattnet. Och han gillade det! :) gutt!
idag tänkte jag göra pasta med köttfärssås som jag då kokar istället för steker..

tänkte bara på vad jag ska stoppa maten i? Igår la jag det i 3burkar med lock och 2 ikea-barnmatsskålar..ser att många lägger i använda glasburkar och fryser in-hur funkar det då? spricker inte glaset? hmm..

ska ju till Ikea på torsdag och ska försöka hitta lagom stora burkar med lock då...

1 kommentar:

  1. Hej! Jag brukade skriva i decembertråden på familjeliv och har läst din blogg sedan dess....

    Det ska gå bra att frysa in glasburkar bara man ser till att inte fylla dem. Innehållet expanderar ju så om burken är för full spricker den...

    Jag fryser in i iskuber och lägger över bitarna i zip-påsar som jag märker med vad det innehåller och när det är gjort. Gör likadant om jag köper färdig barnmat eftersom att det inte alltid går åt en hel burk.

    Nu när Elmo äter mer har jag börjat frysa in i glassformar istället, något en kompis kom på när vi var på IKEA. Inte alls dumt!

    SvaraRadera