måndag 2 januari 2012

update

Tänkte uppdatera här lite; inte minst för min egen skull så jag kan se tillbaka.
Arvid fyllde ju året och sen kom luciafirande x4. Var mkt lussande för Nova men hon tyckte det var kul!
*De sista julklapparna inhandlades och det styrdes med knytkalaset som skulle vara här på julafton. Blev MKT lyckat! Min familj och Marcus familj kom hit och de hade med sig lite mat var så det blev inte så jobbigt för min del. Det var varmt och mysigt och alla blev mätta och glada.
Såå mkt julklappar det blev!
Dagen efter var vi i Målilla hos min familj då vi träffades; mormor, farmor+farfar och min syster med familj. Hade lite klapplek och ännu mer god mat.

*Sen blev det en jobb-vecka för min del då jag fick 3dgr och Marcus var hemma i stort sett hela veckan! inte dåligt inte...:) Han har snickrat på vårt nya sovrum som nu börjar bli klart för målning/tapetsering och det känns såå skönt!
Har varit mkt speciallösningar och inbyggnader. Allt har spånskive-klätts och golvet rätats upp. Tur det går att stänga rummet!!

*Nu blir det nytt år och ny vecka. Nova är med sin pappa till onsdag. Blir ju extra tyst här och Arvid har bara oss föräldrar att leka av sig med. Det märks verkligen hur mkt han älskar sin syster då han skiner som solen när hon kommer innanför dörren eller vaknar på morgonen.

*Nästa vecka börjar inskolningen för Arvid som ska bli mkt spännande!
Har kollat in här hemma vad som behövs till dagis så idag gjorde vi en beställning på:
För min egen del hoppas jag på lite jobb nu under våren, ska även läsa en kurs på distans som handlar om omsorg av personer med psykisk sjukdom. Passar bra för min del. :) Till hösten kommer det bli rutiner i vardagen vilket ska bli såå skönt!

2 kommentarer:

  1. Hej Maria! Låter som ni har haft en bra jul och ett bra nyåe! Det har vi oxå haft:) Nu detta år får vi allt försöka träffas lite mera än vad vi lyckades med förra året:P Puss och Kram sandra

    SvaraRadera
  2. ;) Jo, jag kommer ju upp som sagt nästan varje måndag kväll då Nova går på sin gymnastik. Säg till om vi kan komma förbi nån kväll! :)

    SvaraRadera