måndag 20 april 2015

Bm-besök

Var som sagt på bm-besök idag. Alltid lika roligt att få lite status på graviditeten.. 👍
Jag har visst ett sjunkande hb-värde (idag 102 från 113 för 3veckor sen då jag därefter började med niferex en gång om dagen)  konstigt att det då sjunkit.  fick en lista på järnrik mat och ska fråga läkaren på torsdag när jag träffar henne i Västervik för snitt-samtal. Kan ju vara bra att få upp hb-värdet innan förlossningen då jag ju vet att jag kommer blöda lite mer än vanligt.  Jaja, det löser sig nog..
Blodtrycket var lågt och bra. 110/70 och inget högt på glukosvärdet.
Bebis hjärta slog 146slag/min och SF måttet var 32. 😃 bra värden idag förutom hb då.
Fick en broschyr om kejsarsnitt men ska ju få mer specifik info på torsdag när jag har mitt läkarsamtal . Längtar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar