måndag 19 mars 2012

Samla servis?

Swedish Grace Skål, 30 cl, Snö
Swedish Grace Kaffegods, 16 cl, Snö

Har funderat på att samla på en servis till barnen, ni vet vid jul och födelsedagar så får man en del per gång. Till Nova började jag med en servis från Royal Copenhagen, men den togs ur produktion och jag hann bara med 4kaffegods så det får kvitta nu. Vill ju ha en servis som funnits och kommer finnas en tid framöver.. Nu till Nova då som är äldst och ska få till sommaren då hon fyller år..
Denna på bild heter Swedish Grace från Rörstrand och har funnits i många decennier. Finns i olika färger men jag gissar på att den vita (snö) kommer finnas längre.. Vad tycker ni? Stilren och snygg tycker jag åtminstone :)

1 kommentar:

  1. Tänk om! Jag vet en mamma som samlade till en hel servis och när dottern skulle flytta så ville hon ABSOLUT INTE ha den där fula servisen. Onödiga pengar kan jag tycka men vill man ge nån, gör de när hon ska flytta ist. Att dom får vara med och bestämma!

    SvaraRadera