måndag 19 mars 2012

2mån sen..ojoj

Ja, här slänger jag in ett litet inlägg för att visa att även jag lever..

Jag: jobbar när de ringer och behöver mig. Inte så ofta den sista 1,5veckan men annars några dagar/v. Är roligt att komma hemifrån och tjäna en slant. Annars är jag hemma med Arvid och styr hemma. Blir såhär fram till juni då semesterperioden kommer och jag vikar. Sen blir det jobb för hela slanten då jag går på mitt schema och nya jobb. :)
I helgen hade jag tjejmiddag hemma och det var så trevligt så! Vi åt kycklinggratäng och passionsfrukt-cheesecake. Snaskade och spelade sällskapsspel och massa skratt och prat förstås!

Marcus: jobbar på om dagarna, är hemma runt 18 om kvällarna men förra veckan tidigare då Arvid varit sjuk. Han är mkt och skotar i skogarna nu vilket gör att han kan styra jobbet lite bättre med tiderna.

Nova: trivs i skolan och har hållit sig någorlunda frisk. :) Hon leker helst med en kompis varje dag men vi håller oss till några ggr/v. Man måste ju vara hemma med familjen också lite. I helgen var hon hos sina sysslingar i Fågelfors och sov över! :) Var uppskattat från alla verkar det som. Hem på lördag fm och in till grannen där hans barnbarn Alicia var på besök. VÄLDIGT uppskattat!

Arvid: Började äta dåligt förra helgen och på mån-inget. Så på tisdagen blev det doktorn som upptäckte en halsfluss. :( Drack superlite den dagen och vi var redo att åka till V-vik på ons morgon men då började han dricka lite smått. Äta gjorde han inte på ca.5dgr men nu i fredags vände det och litelite pillade han i sig och gör så fortfarande. Har tappat en del i vikt men eftersom jag inte har en aktuell BVC-vikt kan jag inte säga hur mkt. Men det syns på honom. Lilla plutten!
Annars går han på dagis och hans farmor hämtar honom så ofta hon kan när jag jobbar så han inte behöver gå så långa dagar-det uppskattas!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar