söndag 9 januari 2011

1månad igår


Vår lille älskling "fyllde" 1månad igår!

Tänkte jag skulle berätta hur en vanlig dag med honom just nu ser ut (detta var exempelvis i fredags):
07: ammas och vi går sen upp och gör oss i ordning
han sitter i min famn eller bredvid och jag äter frukost och kollar datorn/tv
08.30: ammas igen eller får ersättning
han småsomnar lite och Nova kommer upp ur sängen och jag fixar frukost till henne
10.40: ammas igen och lilleman ger upp och somnar
sover till ca.14.00 och här emellan kan jag styra med lite ärenden eller pyssla lite hemma.
14.00: vaknar Arvid och är arg och hungrig! ammas nu och vi njuter av mysstunden
15.00: Arvid är fortf. hungrig och gnäller, får därför ersättning och blir nöjd
16.30: somnar lilla jag och vaknar inte förrens 18.30-detta är lyx alltså. :-) Vi andra hinner äta i lugn och ro
18.30: vaknar jag och är hungrig och ledsen. Ammas och är allmänt lugn
19.00: somnar han en snutt igen på en halvtimme i mammas famn
20.30: medans Marcus läser bok för Nova så går jag in med Arvid i vår säng och ammar honom igen. Somnar nu inför natten och vaknar sedan ca.00

Detta var alltså en bra dag då han sov mkt och verkade vara nöjd. Ibland är han nöjd och kan sitta själv i sin babysitter men oftast vill han bli buren så han ligger på en av mina armar och kan kika. Tycker om att åka vagn ute och somnar jämt då. Det skakar ju sådär lagom. ;-) Likadant är det med bilen. Det är precis som att han ger upp när han får på sig overallen och vet att det snart börjar låta och skaka lite och då ger han efter och somnar.
Han sover som bäst när det är liv omkring honom..

Han har börjat att le allt oftare och "pratar" ibland med musikmobilen oftast i samband med leenden. Låter typ: aooo
Gullunge!

3 kommentarer:

  1. Grattis till lilleman! :-) Kramar

    SvaraRadera
  2. Lilla plutten! :) Kan inte ni komma hit imorgon en sväng? KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Dags för dec-bebis träff snart?
    Skulle vara roligt att ses och jämföra lite irl ju :-)

    SvaraRadera