onsdag 9 februari 2011

2månader



Ja, igår blev lilla plurras hela 2månader gammal!
Här är det syrran som klär ut honom i fina princess-saker:

Han verkar inte lida av det iaf! ;-) Man får njuta av när han är såhär glad för herrn är minsann svår att underhålla! Men det börjar bli bättre..

Nuförtiden ser en dag ut ungefär såhär:
06.30 äter
uppe och ser på när vi fixar oss och Nova ska till skolan
08.30 äter
börjar bli sömnig och jag får gå runt med honom och söva eller vagga vagnen
sover ca.30-60min
vaknar och han får hänga med runt när jag styr hemma i babybjörnen
ca.11 äter
tar en powernap på 10min
försöker att underhållas i babygymmet eller sittern
13.30 äter
tar ännu en powernap på 20min
Nova är nu hemma och blir underhållen av henne och vi försöker aktivera oss i hennes rum
16.00 äter
somnar efter maten och sover ca.3h i vagnen om han inte gjort det på förmiddagen när vi gjort ett ärende med bilen. Bil=sova :-)
19.30 äter
Jag läser bok för Nova och Marcus underhåller honom, vi myser i soffan och tittar på TV
22.00 läggdags-pyjamas på och äter i vår säng och somnar
under natten vaknar han oftast 2ggr och vill äta-ibland duger amning men jag har bara liite kvar så det är bara om han är snuttig som det funkar

Nu pratar han desto mer och det kommer lite andra ljud än bara aoo, vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Han "skrattar" också med ljud-typ drar andan så det skriker till när han fyrar av ett leende. Härligt! Tittar jämt på sig själv i spegeln när vi går in på badrummet och i hallen. Ler mot sig själv. Har börjat ha sina händer mer öppna och håller lite grand i flaskan när det matas.
Har lite mer ro i kroppen att sitta ensam i sittern och kan sitta och somna när jag dammsuger bredvid honom.



1 kommentar:

  1. Grattis till Arvid! Vilken fin prins :-) Kram från kusinerna

    SvaraRadera