måndag 21 februari 2011

Sjukstuga


Igår fortsatte Nova sitt irriterade jag som hon haft hela helgen och hon hade feber..tyckte att Arvid var lite varm så jag kollade-38.5. ajdå! Ringde 1177 och hörde mig för då han ju är under 3mån och man ska se upp. Sjuksköterskan ringde en barnläkare och ringde upp mig igen sen. Sålänge han kissar/bajsar och äter med aptit så var det ingen fara. Skulle bara se upp om han var snabbandad (50andetag/min) och isf åka in. Natten var lugn och vi tyckte inte han var varm så jag brydde mig inte om att kolla temp/ge alvedon. Han fick ju alvedon på kvällen innan han la sig så den kanske verkade en stund. Var dock svårt att få i han en supp i rumpan då han grät och sen tryckte ut den. Så det fick bli flytande istället...
Imorse hade han 38.1 och har varit väldigt kinkig, dock tror jag han har lite ont i magen också..
Nova mår bättre och är på ett hejigt humör..igår skulle hon dock flytta hemifrån då vi blev oense om hennes JÄTTEstökiga rum som det byggts kojor i..så tillslut hade hon packat sin resväska och skrivit en lapp: "Jag flytar hämifrån"
Kunde dock lirka med henne och vi började pussla ett pussel som jag hade plockat ihop förut när jag skulle rensa i stöket och då blev hon lugnare.

1 kommentar:

  1. Men snuttan och pluttas då =( Hoppas det snabbt kryar på sig. Skönt att febern verkar gå nedåt.

    haha, Nova är allt en liten "Lotta på bråkmakargatan" ;-)

    Många kramar från oss i Södra Vi!

    SvaraRadera