tisdag 12 juli 2011

7månader



Jo, i fredags blev vår Arvid 7månader; det går för fort nu tycker jag!!
Som alltid så plitar jag ner lite om vad som gäller just nu; är bra att ha för eget minne om inte annat.

kan:
-sitta stadigt, men överraskar ibland med att tappa balansen och slår då i huvudet-ajaj!
-snurra runt som visarna på en klocka
-drar upp rumpan-trycker ner huvudet och ska skjuta ifrån-ser lite obekvämt ut och han kommer ingenvart
-sen ca. 6½mån bankar/skakar han med saker medvetet för att det ska låta om det
-tittar efter vad han tappar på golvet och blinkar ofta till innan föremålet slår i golvet

gillar:
-att hoppa-massor!! Blir precis slut/svettig men hoppa ska det göras ;)
-att leka med dragleksaker
-eller leksaker som låter
-blabba med vatten-duscha/bada/tvätta händerna
-"sparka" på bollar
-han tar ner handen direkt när blöjan åker av och ska känna på lilla snoppen-haha!
-att åka vagn, men har nu kommit på hur man kan slänga sig över bygeln-fallrisk!

gillar inte:
-när ngn annan än mamma/pappa håller i mig
-bli lämnad ifred-måste ha sällskap jämt nu
-byta blöja är ett meck -sparkar och skriker

äter:
-lite sämre nu när det är varmt och han är i ngn fas;
annars är det som vid 6mån:
-gröt till frukost (på 1dl vatten) med fruktpuré på, vatten till
-ibland lite ersättning som mellanmål eller banan/fruktpuré
-till lunch äter han en stor burk 6mån-mat eller ngt jag gjort själv
-mellanmål igen blir som på fm
-kvällsmat är detsamma som lunchen
efter detta mål sover han oftast 2timmar och ibland blir det då gröt igen eller 165ml ersättning
-oftast äter han en flaska på natten

sover:
-ca.30min-1h på morgonen
-sen är det ca.3h mellan powernaparna på 30min under dagen
-somnar för natten ca.19 och sover till ca.06 med ersättning 1 eller 2ggr



1 kommentar: