måndag 8 augusti 2011

Arvid 8månader idag

Nu är våran lilla kille hela 8månader!
Skriver lite om honom som vanligt..

kan:
-ålar numera framåt fast inte så långt och det är lite kämpigt såhär i början
-ropar efter oss/säger ifrån med ett -ah!
-reser sig upp i sängen med hjälp av spjälorna
-klättrar upp på mina ben/vill ha hjälp upp

gillar:
-det ABSOLUT BÄSTA som finns är vatten! spola/duscha/bada/dricka/blabba
-vill gärna leka med hårda leksaker som låter och man kan pilla på. Lite uppdatering snart i leksakslådan?

gillar inte:
fortfarande som vid 7mån:
-när ngn annan än mamma/pappa håller i mig
-bli lämnad ifred-måste ha sällskap jämt nu
-byta blöja är ett meck -sparkar och skriker

äter:
-lite sämre nu när det är varmt och han är i ngn fas;
annars är det som vid 6mån:
-gröt till frukost (på 1dl vatten) med fruktpuré på, vatten till
-ibland lite ersättning som mellanmål eller banan/fruktpuré
-till lunch äter han en stor burk 6mån-mat eller ngt jag gjort själv
-mellanmål igen blir som på fm
-kvällsmat är detsamma som lunchen
-får en flaska ersättning innan han somnar (gillar inte välling)

sover:
-ca.30min-1h på morgonen (helst ute i vagnen)
-sen är det ca.3h mellan powernaparna på 30min under dagen eller 1långt pass
-somnar för natten ca.19 och sover till ca.06

övrigt:
nu är det nog absolut tänder på gång, sen igår morgon har han inte velat ta nappen ALLS (!?), han gnäller non-stop-suck!

1 kommentar:

  1. Taaack! Ska blir roligt att äntligen (efter typ tre år) få inredan altan-aset =)

    SvaraRadera